Aspergediner bij Christine


Op een mooie zomerdag in de lente dacht Christine: mijn tuintje is opgeknapt en staat er jofel bij, het is verrukkelijk weer dus ik ga de Joffers verrassen met een een uitnodiging voor een aspergediner.

Zo gezegd, zo gedaan en een datum werd vastgesteld. Een flink aantal Joffers had er wel oren naar en gaf zich enthousiast op: wat een leuk idee Christine!!

Helaas liet het weer het uitgerekend op deze avond afweten, het was wel droog maar behoorlijk fris. Ik trek me daar niets van aan, dacht Christine, tuinmensen zijn wel wat gewend en ik vind het gewoon leuk om buiten te eten. Dan trekken de dames maar iets warms aan. Alzo geschiedde.

Nadat de dames de tuin bekeken hadden, de border naar ontwerp van onze eigen Lumine bewonderd hadden en de nieuwe schutting hogelijk geprezen hadden, was het zover en konden de dames aan tafel. Christine had royaal asperges ingeslagen en gekookt, wat perfect gelukt was. Lekkere sauzen gemaakt, eitjes en piepertjes gekookt en een schaal vol eitjes want die horen erbij.

Het zag er niet alleen gezellig uit maar het was ook heerlijk. En samen met de mooie tafelbekleding, de bloemrijke borden, de vrolijke servetten plus een lekker glas wijn van "domein Wijne" werd het een geslaagd geheel.  O ja, er was ook nog een mooi voorafje, een lekker toetje en een warme kop thee of koffie tot slot. Wat wil een mens nog meer.


Christine, wat zijn wij toch blij met jouw kookkunsten! Reuze bedankt namens de verzadigde Joffers voor de uitnodiging, alle werk dat je er voor verzette en de gastvrijheid!









Geen opmerkingen:

Een reactie posten